zaterdag 7 september 2013

6 september 2013


Nederland heeft 2 -2 gespeeld tegen Estland !
Maar in ieder geval hebben wij weer een leuke gevarieerde songwritersavond achter de rug.

Ik opende de avond om 20.30 uur waarbij wij banken en tafels buiten hadden gezet ivm het mooie weer.


Later op de avond zijn wij met z'n allen naar binnen verhuisd alwaar wij het programma vervolgden. Deze avond was de helft van de songwriters nog nooit eerder in de Noorderparkkamer geweest en het is altijd spannend om naar nieuw talent te kijken en te luisteren.

We begonnen met Brian Sydney, een songwriter die een bijzondere sfeer creƫerde met zijn deltablues. Daarna speelde Ron Lindeman met zijn prachtige vibratostem. Toen was de beurt voor Trudy Mununkum die a capella zong en daarmee het publiek de adem in liet houden. Later op de avond zei zij dat zij graag een mededeling wilde doen.
"Ik ben zo dadelijk jarig", zei ze, " ..en ik wil graag Michiel danken voor zijn liedjes want er zaten een paar zinnen in die mij erg aanspraken en ik ben blij dat ik die voor mijn verjaardag heb binnengekregen."  Ze vertelde dat zij 18 jaar gaat worden en voor ons was het natuurlijk bijzonder dat zij aan deze vooravond van haar verjaardag te gast was bij SWAN.

Michiel Verweij is een songwriter uit Hilversum; hij had SWAN gevonden op het net en hij maakte op het einde van de avond indruk met zijn prachtige liedjes ( oa over een vogel en toen ging ik natuurlijk extra goed luisteren :) en volwassen manier van presenteren.

Voordat Michiel aan de beurt was speelde Fred Pruim, van origine verhalenschrijver, zijn Nederlandstalige songs. Zijn gezongen verhalen bracht hij goed verstaanbaar, songs zitten goed in elkaar.
Daarna speelde Ernst, the MysterE, die zijn liedjes begeleidt met mooie jazzy akkoordprogressies.
Dzuana Bakker was ook weer van de partij; voordat zij haar songs presenteerde zong zij met mij samen aan het begin van de avond. Dzuana heeft een lied geschreven over Amsterdam, Maloe Melo en zij vertolkte haar prachtige interpretatie van We are Stardust.
Uri Deeper Water heeft de hele avond geduldig gewacht tot het zijn beurt was en toen het eenmaal zover was ging hij natuurlijk weer helemaal los  Uri zong en speelde geconcentreerd en zijn hit "if you don't like rock'n roll you don't like me" werd wederom goed ontvangen.
Tot slot werden de songwriters uitgenodigd om te improviseren op een jam. Hoewel sommigen even een duwtje nodig hadden, ging vrijwel iedereen toch even zijn moment pakken en sloten we de avond op een mooie manier af.

Met Baltazar Jakobs achter de knoppen, Harry Siers achter de bar, Ellen de Wolff als back-up and me as (Annette Vogel) your host.
Met speciale dank aan de Noorderparkkamer die de ruimte ter beschikking stelt om dit evenement te laten plaatsvinden op iedere EERSTE VRIJDAG van de maand.
Volgende SWANavond: vrijdag 4 oktober - vrijdag 1 november - vrijdag 6 december.
Info & aanmeldingen: vogelannette@yahoo.com

Facebook:SWAN op facebook



Bryan Sidney


Baltazar




Ron Lindeman

Trudy Munkulum




Fred Pruim

a MysterE


Dzuana Bakker



Michiel Verweij








Fred op mondharmonica


Frank Gijsbers op bas



 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten